Vigilanza « grande freddu » in Corsica: i riflessi da cunnosce
Dopu un dicembre particularmenti dolce, e temperature sò in caduta libera è a neve duverebbe ancu cascà finu in pianura per Natale. Una gran parte di a Francia hè spazzata da una tramuntana di nord-est, chì soffia trà 50 è 70 km/h in raffiche, chì rinforza ancu sta sensazione di freddu invernale.
Ste temperature basse, associate à stu ventu forte è glaciale, si manteranu almenu finu à dumenica 28 dicembre nantu à a mità nord di u paese. Cunseguenza, da stu mercuri 24 dicembre, Météo France hà attivatu a vigilanza « grande freddu » in parechji dipartimenti di u nord.
I periculi per a salute
I miccanismi fisiologichi scatenati da u freddu mettenu in ghjocu « i sistemi nervosi, endocrini, cardiovascolari è respiratori », elenca Santé publique France. A calata di a temperatura pruvoca una vasocostrizione è un aumentu di u colesterolu, di u fibrinogenu è di a viscosità sanguinea.
U freddu favurisce e patologie cardiovascolari è respiratorie è pò purtà à l'uspidalizazioni è à a morte. Stu impattu s'osserva in i 3 à 21 ghjorni dopu l'esposizione à u freddu. Cuntrariu à u calore chì agisce rapidamente nantu à l'organismu, u freddu pò avè effetti rapidi ma ancu ritardati.
Cumu si prutege
Ci vole à radduppià a vigilanza pruteghjendu si persunalmente è veghjendu nantu à e persone fragili: anziani, zitelli, persone precarie o senza domiciu.
E basse temperature, in particulare quandu s'accumpagnanu di ventu, ponnu pruvucà engelure superficiali, gelure, ancu ipotermia. « Hè cunsigliatu di limità à u massimu l'attività esterne quandu face freddu », ricorda cusì u ministeru di a Salute.
S'è ùn avete micca altra scelta chè di sorte, qualchi racumandazione:
- Purtate parechji strati di vestiti
- Prutegite a testa è l'estremità
- Mantene si seccu
- Evitate l'alcoolu chì dà una falsa sensazione di riscaldamentu
Attenti à i riscaldamenti
L'autorità mettenu in guardia ancu nantu à u bon funziunamentu di l'apparecchi di riscaldamentu è di u so mantenimentu appressu à un prufessiunale prima di utilizzalli, alertendu nantu à i risichi d'incendiu è d'intossicazione à u monossidu di carbonu.
I riscaldamenti d'appogghju chì funzionanu cù combustibili sò da proscrive. I gruppi elettrogeni devenu esse piazzati à l'esternu di l'abitazione è mai in mezu chjosu.
Infine, è soprattuttu, pensate à dà rigularmente e vostre nutizie à a vostra famiglia o à u vostru vicinatu, s'è site una persona anziana o handicappata è s'è campate solu.
U 115 hè un numeru gratuitu è apertu 24h/24, tutti i ghjorni di l'annu, ancu i ghjorni di festa, in tutta a Francia.